Friday, February 17, 2006

Velkommen du kære ytringsfrihed!

This Blog is primarely written in danish so if you dont speak wienerbrød click "next blog". Sorry.

Af og til trænger man til at komme af med et eller andet, og når man af og til er lidt rød i kanten er det sgu' ikke let at få trykt et læserbrev i Danmark, hvor kun venstre-prezzen har overlevet reality tv's tidsalder.

Derfor har jeg startet denne blog, og dette er den allerpørste post. Det bliver nok mest til sproglig onani, for der er sikkert ikke så mange der kigger med. Skulle der være nogen som kigger vil jer da frygteligt gerne have jeres kommentarer. Jeg lover hermed at jeg ikke fremover vil anvende ordene "blog" eller "post", det er sgu´for fattigt sprog. Jeg bruger indtil videre ordene opslagstavle og opslag, men jeg modtager hjertens gerne forslag til bedre danske ord.

Ytringsfrihed sækker over menneskets frihed til at ytre sig i tale, på skrift, med billeder osv. Med internettet er denne frihed større end nogen sinde. Alle der har adgang til en pc kan ytre sig, og teoretisk set nå ud til hele verden. Denne absolutte ytringsfrihed vil jeg benytte mig af.

Ytringsfrihedkan have konsekvenser, hvis man ytrer sig på en måde der er i strid med lovgivning (f.eks. injurier) eller krænker andre mennesker. I forlængelse af ytringsfrihed følger nemlig helt naturligt reaktionsfrihed, og det har harmet mange danske at muslimer rundt om i verden har valgt at reagere violdsomt på Mohammed tegningerne, med afbrændinger af flag, handelsboykot og desideret vold. Dette er efter min mening dobbeltmoralsk, og jeg vil benytte denne side til at anholde dobbeltmoralen, så længe sagen fylder de danske aviser.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home