Monday, May 21, 2007

Hvad sagde jeg!


Trods alle mine fortræffeligheder er jeg ikke perfekt. Jeg er bl.a. skadefro, bagklog og bedrevidende.
Jeg vil derfor pege tilbage på en debat jeg deltog i i november 2006. Dengang havde den danske højrefløjs presse i et velkoordineret forsøg på at komme af med Marianne Jelved, iværksat en kampagne for at gøre Nasser Khader til formand for de radikale.
Jeg forudså allerede dengang at dette aldrig ville ske. Det er selvsagt nu konstateret korrekt. I øvrigt forudså jeg at den selvsamme højrefløjs presse lynhurtigt ville vende om og angribe Khader, når han blev en trussel for den siddende regering. Det har i den grad også vist sig at være rigtigt. Billedet har jeg stjålet hos "polemiken" (en rædselsfuld side). Guderne må vide hvor disse talentløse højreekstremister har stjålet det.....

Straks det op for højrefløjen at Ny Alliance ville stjæle i størrelsesordenen 15 mandater fra V og K blev en ny kampagne sat i søen - denne gang for at skade Nasser Khader. Konkret handler det om at man beskylder Nasser Khader for at have løjet om at han så Elsebeth Gerner med tørklæde på et hotelværelse under et ophold i USA, og at dette var det som fik Khader til at danne Ny Alliance.

Man skal selvfølgelig ikke lyve, men Nasser lille selviscenesættelsesstunt er så ubetydligt og ligegyldigt i forhold til mange andre politikeres løgne, at jeg ærlig talt ikke tror at historien vil skade ham. Nasser har i øvrigt efterfølgende fastholdt sin historie, og jeg er revnende ligeglad med om det passer eller ej.

Det der skræmmer mig er i virkeligheden den ekstreme grad af koordination som ligger bag lanceeringen af historien. Utallige mandetimer må være brugt på at pløje amerikanske tv-guider igennem, og på at indhente udtalelser fra forskellige "vidner til forbrydelsen" i USA. Utallige timer må i øvrigt også være brugt på at overtale de landsdækkende TV-stationer til at bringe dette ligegyldige personfnidder som hovedhistorie.....

I sammenligning med, at Jens Rohde (ære være hans minde) slap uden påtale, da hans løgn om de muslimske mænd der angiveligt havde truet en af Mohammed tegnernes datter, blev afsløret, er det helt grotesk at pressen bruger så store ressourcer på en lille bitte løgn fra Nasser Khader.

Jeg må endnu engang konstatere, at det står meget ringe til med den reelle ytringsfrihed i Danmark når medierne og dermed informationsstrømmene i den grad styres af en siddende regering.

For en god ordens skyld bringer jeg et link til debatten fra dengang, og citat af min flotte forudsigelse:
"Jeg vil også vædde 6 flødeboller med Ove Abildgaard om at den borgerlige presse som i den grad har været med til at bygge Khader op, også vil være med til at pille ham helt ned igen, hvis han skulle blive formand for R eller CD. Khader har på den danske højrefløj fået et ry som han aldrig vil kunne leve op til. Khader går ikke ind for DK som et monetnisk samfund. Khader er f.eks. ikke modstander af familiesammenføringer, Khader er ikke tilhænger af starthjælpen, Khader er ikke tilhænger af den øjeblikkelige praksis vedrørende reglerne om tilhørsforhold osv osv osv. "

Labels: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Enig!

8:39 PM  

Post a Comment

<< Home